Cum atingem fericirea?

eDacă cineva ne-ar întreba acum: „Ce vă face să fiţi fericiţi?”, probabil că unii dintre noi am spune că o vacanţă, o maşină nouă, mai puţină grăsime corporală, un job nou, găsirea jumătăţii, un copil etc. Dar oare fericirea depinde doar de aceste circumstanţe externe sau ar trebui să mai luăm în calcul şi alte aspecte printre care şi norocul, sau factorii genetici?

Ce-i drept, au existat dovezi ştiinţifice care au demonstrat că fericirea este, într-o anumită măsură, dictată de gene.

Există o multitudine de lucruri pe care le putem face pentru a îmbunătăţi aspectele de care depinde fericirea noastră. De fapt, fericirea depinde de alegerile pe care le facem

Din ce în ce mai multe studii arată că „fericirea şi-o mai face omul şi cu mâna lui”, cum spune românul. Există mulţi factori şi nenumărate tehnici care au fost testate de oamenii de ştiinţă şi s-au dovedit a fi utile.

images (2)
1. Fii recunoscător!

Cel mai important este faptul că recunoştinţa ne ajută să fim mai fericiţi.
Recunoştinţa ne face mai buni, spun studiile. Ipocrizia morală apare atunci când o persoană susţine în mod explicit că deţine un standard moral pe care totuşi îl încalcă.
Recunoştinţa este unul dintre răspunsurile emoţionale cu implicaţii puternice în relaţiile interpersonale.
Aşa că un mic dar acordat partenerului sau prietenului, în semn de „mulţumesc”, ar putea fi o idee bună.

 

k

2. Dăruieşte!

Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au concluzionat că mortalitatea este mult mai scăzută în rândul indivizilor care îşi ajută prietenii, rudele sau vecinii şi care îşi susţin emoţional partenerii de viaţă.

 

 

 

images (3)3. Savurează viaţa!

 

Fă-ţi timp să te bucuri de lucrurile pozitive din viaţa ta, de prezenţa persoanelor dragi şi de oportunităţi neaşteptate. Pentru a putea observa toate lucrurile bune care ni se întâmplă trebuie să trăim în prezent.
Minţile şi gândurile noastre „zboară” chiar şi atunci când realizăm sarcini extrem de importante, însă cu puţină concentrare ne antrenăm creierul să fie atent la detaliile din viaţa de zi cu zi.
Viaţa este scurtă şi de aceea trebuie să avem grijă să ne bucurăm de fiecare clipă. Cheia fericirii, însă, constă în perspectiva asupra timpului. Mulţi se sperie când se gândesc la timpul rămas pe lume şi văd doar jumătatea goală a paharului.
Studiile indică, însă, faptul că indivizii care învaţă să aprecieze viaţa şi care valorifică timpul profitând de oportunităţi sunt mai fericiţi decât cei care „îşi plâng de milă” gândindu-se că o anumită etapă din viaţă se apropie de sfârşit.

o4. Petrece-ţi cât mai mult timp alături de persoane pe care le agreezi!

Cel mai înalt nivel de fericire este asociat cu timpul petrecut alături de oamenii pe care îi apreciem şi îndrăgim. Activităţile sociale precum discuţiile între prieteni şi între membrii familiei sunt responsabile pentru asigurarea zilnică a unui nivel destul de mare din fericire.
Iar dacă mai şi împărtăşim cu partenerii evenimentele importante de peste zi, fie ele bune sau rele, nivelul de fericire, atât al nostru, cât şi al jumătăţii noastre, creşte considerabil.

rr5. Luptă-te pentru fericirea ta

De obicei, dacă este vorba despre lucruri ceva mai complicate sau de lungă durată, renunţăm la ele chiar dacă ştim că în final ne-ar aduce fericirea. În schimb, suntem adepţii lucrurilor simple şi uşor de obţinut.
Petrecerea timpului prin participarea activă este mult mai plăcută şi încurajează competitivitatea, aducându-ne fericire pe termen lung, dar presupune şi efort.

 

mm6. Fii optimist!

Optimismul este cheia fericirii. Unii oameni sunt născuţi pentru a fi fericiţi şi a trăi mai mult. Mai exact, experţii au declarat că indivizii cărora le place să râdă şi să se implice în mai multe activităţi ar putea avea „gene ale personalităţii” implicate în acele mecanisme ce asigură longevitatea.
Cu alte cuvinte, optimismul nu numai că ne ajută să atingem mai uşor fericirea, dar ne şi oferă posibilitatea de a trăi mai mult, mai sănătos şi mai preventiv.

j

7. Lucrurile mărunte aduc fericirea? Se pare că da.

Cei mai mari duşmani ai fericirii sunt obişnuinţa şi adaptarea. Din nefericire (în acest caz), oamenii se obişnuiesc repede cu lucrurile care le oferă plăcere şi după un timp încep să le considere ca pe restul lucrurilor obişnuite. Este trist,dar adevărat că odată ce ne obişnuim astfel, lucrurile sau evenimentele ce ne aduc fericirea îşi pierd adevărata însemnătate.
În acest caz, cea mai bună soluţie pentru obţinerea unei fericiri constante este să continuăm să facem lucruri mărunte care ne produc plăcere.

 

 

 

h8. Evită cele mai des întâlnite regret

a. Îmi doresc să fi avut curajul să trăiesc aşa cum am vrut eu, nu cum se aşteptau alţii să o fac.
b. Îmi doresc să nu fi lucrat atât de mult.
c. Îmi doresc să fi avut curajul să îmi exprim sentimentele.
d. Îmi doresc să fi păstrat legătura cu prietenii mei.
e. Îmi doresc să îmi fi permis să fiu fericit.

 

 

imagesDar oare cum să ne educăm astfel încât să renunţăm la regrete?

În primul rând ar trebui să nu ne mai îngrijorăm atât de mult şi de repede pentru orice sau chiar înainte ca lucrurile să se întâmple. De cele mai multe ori avem tendinţa de a supraestima dezamăgirile şi problemele iar asta ne produce mai multă durere şi face ca regretele să fie mai mari.

Vestea bună este că oamenii se pricep de minune la evitarea autoculpabilizării, ceea ce sugerează că suntem destul de iscusiţi şi la evitarea regretelor atunci când chiar ne dorim asta.

cum-sa-traiesti-fara-regreteÎn al doilea rând trebuie să fim hotărâţi atunci când luăm decizii. Unii oameni cred că este bine să îşi lase o portiţă de scăpare din orice situaţie, însă în realitate asta nu este o soluţie. Când facem o alegere şi nu înlăturăm celelalte opţiuni mintea noastră continuă să se întrebe dacă nu cumva am făcut alegerile greşite. Promovăm o stare continuă de nesiguranţă şi îndoială care ne împiedică să fim fericiţi. Mai mult, studiile au arătat că atunci când ne răzgândim şi revenim asupra unei alte decizii avem parte de mai multe regrete decât într-o situaţie normală.

În fine, în al treilea rând, ai grijă cum compari situaţiile sau rezultatele unui eveniment. Comparaţiile sociale sunt bune şi motivante însă este bine ca, din când în când, să ne comparăm cu cei care s-au clasat imediat sub noi sau a căror situaţie este mai grea ca a noastră, pentru a ne asigura că nu am uitat să preţuim viaţa.

 

 

Sursa- fragmente din:http:descopera.ro

 

PAGE TOP