Dieta armatei israeliene, un plan de atac fulger asupra excesului ponderal

unnamed (1)

Creata in anii 1970, dieta armatei israeliene a facut furori in randul persoanelor dornice sa-si subtieze silueta intr-un interval de timp foarte scurt. Dieta dureaza opt zile si promite o slabire semnificativa, de 5 pana la 10 kg.

Nu este insa o dieta usoara, multi dintre cei care o incearca se lasa batuti si o abandoneaza in primele cateva zile. Cat despre temerarii care reusesc s-o duca la bun sfarsit, acestia mai au o misiune dificila: pastrarea rezultatelor obtinute.
Descopera cum se tine dieta armatei israeliene, ce ai voie si ce nu sa mananci sau sa bei pe parcursul ei.
Dieta armatei israeliene a fost promovata ca fiind bazata pe regimul alimentar folosit de Fortele de Aparare din Israel pentru ajustarea taliei noilor recruti. In realitate insa, nu are nicio legatura cu sursa pretinsa.

In ce consta planul alimentar?
Trebuie sa te inarmezi cu multa vointa ca sa tii aceasta cura de slabit. Si asta pentru ca meniul este unul foarte strict si fad. Practic, planul alimentar este impartit in 4 etape de cate doua zile, in care se consuma doar un anumit aliment. Restrictii drastice apar si la capitolul lichide. Practic, pe lista bauturilor acceptate figureaza doar apa plata si cafeaua neagra, fara zahar adaugat.
Zilele 1 si 2
Se consuma doar mere in stare proaspata, de preferat din acelasi soi. Nu exista limite in ceea ce priveste cantitatea insa, asa ca poti manca oricate vrei.

Zilele 3 si 4
In aceste zile, in farfurie se pun numai branzeturi, de preferinta cu procent mic de grasime. E indicat sa eviti cascavalul, mozzarella, mascarpone etc.

Zilele 5 si 6
Sunt dedicate consumului exclusiv de carne de pui. Atentie insa: aceasta nu se prepara oricum, ci numai fiarta, la abur, gratar sau cuptor, fara pic de ulei si condimentata doar cu putina sare si piper.

Zilele 7 si 8
Ultimele doua zile de dieta sunt cele mai grele si vei intelege imediat de ce cand vei afla ca singurul aliment admis este salata verde, pe care nu ai voie sa pui niciun fel de dressing.

Atentionari necesare
Dieta armatei israeliene determina o pierdere importanta in greutate, care poate ajunge si pana la 10 kg, in functie de excesul ponderal avut. E adevarat, suna promitator.

Totusi, trebuie sa stii ca metoda nu beneficiaza de sustinerea medicilor. Si asta deoarece creeaza modele alimentare nesanatoase.

In zilele 1-2 si 7-8, organismul este privat de proteine, ceea ce poate provoca o pierdere musculara. Pe de alta parte, in zilele 3-4 se face abuz de grasimi saturate care, coroborat cu lipsa de fibre, poate cauza probleme de tranzit intestinal. De mentionat este si faptul ca meniul zilelor 5-6 contine zero carbohidrati, asa ca instalarea oboselii extreme, dar si a iritabilitatii e ca si garantata, cu atat mai mult cu cat zilele 7-8 sunt cele mai sarace in calorii.

In loc de concluzii
Desi eficienta in ceea ce priveste reducerea numarului de kilograme, dieta armatei israeliene se dovedeste a fi un pariu periculos.

Pe langa faptul ca implica dezechilibrele nutritionale intens criticate de expertii in sanatate, mai exista un aspect care ar trebui sa te puna pe ganduri inainte de a te inscrie pe lista adeptilor ei: efectul yo-yo.

Asadar, evalueaza cu grija avantajele si dezavantajele. Acum nu mai poti spune ca esti in necunostinta de cauza.

Sursa: https://www.slabsaugras.ro
Natalia Talmacec

© 2016 – 2017, Tina.

PAGE TOP